2012. november 18., vasárnap

összefoglalás

10 napot töltöttünk Spanyolországban, összességében nagyon jól éreztük magunkat. Életünk első repülős-autóbérlős útja volt, ebből az autóbérlés ugye nem jött össze, mivel a spanyolok a jelek szerint nagyon szigorúan veszik azt, hogy milyen bankkártyát fogadnak el, és igényt tartanak a többszáz (!!!) euros depositra akkor is, ha full insurance-t kötünk. Debit kártya vagy nem dombor bankkártya szóba sem jöhet, még akkor sem, ha előzőleg az internetes fizetéskor elfogadták. Ezt hívják szívásnak magyarul. Jobban alakult volna, ha eleve tömegközlekedéssel tervezem az utat, mert akkor legalább rákészülünk. Így legalább kalandos volt. :)

Az autóbérlés miatt megspórolt pénzünket azért sikerült majdnem teljes egészében elkölteni, mivel többször taxiztunk, a madridi drága szállás nem volt belekalkulálva a költségvetésbe, volt egy átlagosnál drágább vacsoránk, és a távolsági buszjegy is plusz kiadásnak számított. Spóroltunk viszont néhány szálláson, mivel a Petinél töltött napok és a granadai szállás is olcsóbb volt annál, mint amit eredetileg foglaltunk.

Költségvetés, nagy vonalakban:
Repülőjegy 4 főre (2 felnőtt + 1 gyerek + 1 csecsemő): 60 000 Ft.
Szállás: 450 euro (10 éjszakára, reggelivel)
Költőpénz: 900 euro + bankkártyáról kb 60 000 Ft.
Összesen tehát kb 500 000 Ft cakkpakk, mindennel együtt, nagyjából annyi, amennyit terveztünk.

A szállásunk mindenhol olyan olyan volt, amilyenre számítottunk, kivéve a madridit, ahol egyrészt nem számítottunk semmilyenre, másrészt pedig büdös (cigiszagú) és hideg volt, amellett hogy drága is (a legdrágább az utazás során, 80 euro 1 éjszakára), még reggelit sem kaptunk.

Az ételek mindenhol finomak voltak, bár sehol nem éreztük átverve magunkat, egyvalamit mindenki figyelmébe ajánlok: 8-12 euro/főért kínál dia menu-t sok étterem. Na ez két főre kizárt, hogy kijöjjön összesen 30 alatt, mivel az ital, a kenyér meg minden búbánat rájön még erre, ha valaki nem szán rá ennyit, akkor ezt ki kell hagyni. Van még sok minden, amit ettem-ittam volna, de nem került rá sor.

Visszamennék még bejárni mindent, ami tervezve volt de kimaradt: a már korábban említett Ronda és környéke, Cordoba, Tabernas lenne az első, amit szeretnék, Sevilla és az óceánpart további részei, ahová nem jutottunk el, de nem is terveztük, legközelebb azért megnézném. Baszkföld másik irány, és egy jövőbeli harmadik út. Talán. Egyszer. Remélem. A spanyol útikönyveket sem hagyom porosodni. :)